Snart är det äntligen dags för en helg tillsammans på lägergården Segolstorp utanför Mariestad! En helg där vi får umgås med nya och gamla vänner, spela fotboll, koppla av och äta god mat. Men också lyssna till undervisning och predikan, samtala om stora och små frågor, lovsjunga och be tillsammans.

Vi startar på fredagen med drop-in och incheckning från kl 18.00. Vid 19-tiden blir det tacokväll! På lördagen har vi Forum Elim där vi bla. tar upp vårat 150-årsjubileum. Lördagen och söndagen innehåller aktiviteter för både kropp och själ för både unga och årsrika och avslutas med en riktig festkväll följt av lovsång och nattvard. Vi avslutar på söndagen med gudstjänst kl 11.00 . Därefter hjälps vi åt med den sista städningen innan vi beger oss hemåt igen, med extra värme i hjärtat.

Helgen riktar sig både till dig som är medlem i församlingen och till dig som är intresserad av att lära känna församlingen.

Boende. På Segolstorp kan man antingen bo i rum på gården eller i husvagn/husbil/tält. På gården finns flera gemenskapsytor samt toaletter.

Pris. I priset ingår mat och logi för hela helgen.
2-6 år: 100 kr
7-17 år: 350 kr
Vuxen: 500 kr
Familjepris: 1500 kr

Dagpris vuxen (lör/sön): 300 kr

Betalning. Sker via Swish 123 602 56 47 eller bankgiro 5112-0798. Om du betalar för en eller två personer, märk betalningen: ”Segolstorp23 Förnamn Efternamn”. Om du betalar för en familj, märk betalningen: ”Segolstorp23 familjen Efternamn”.

Vid sjukdom eller annat hinder återbetalas delar av avgiften.

Transport. Gården ligger strax utanför Mariestad, precis intill Torsöbron (fastlandssidan). Skriv i anmälan om du inte har möjlighet att ta dig till Segolstorp på egen hand, så löser vi det tillsammans! Se karta längre ner.

Mat. Vi lagar mat tillsammans och äter gemensam frukost, lunch, middag och fika. Det kommer att finnas listor med olika ”matlag”.

Segolstorp är en församlingsgård som ägs av Mariestads Pingstförsamling. Gården har fotboll- och beachvolleyplan, grillplatser, kanoter och badstrand vilket möjliggör en mängd olika aktiviteter och är en plats för goda möten och upplevelser. Gården hyrs ut till olika typer av läger, bröllop och andra sammankomster.

Hitta till Segolstorp

Adress: Östersundet Segolstorp 3, Mariestad

Från Skövde: Kör väg 26 mot Mariestad. I Mariestad, sväng av till E20 mot Stockholm. Följ E20 ca 7 km, sväng därefter av mot Torsö (skyltat). Följ Torsövägen ca 8 km, strax före torsöbron står det skyltat mot Segolstorp.

För frågor eller funderingar, kontakta pastor Erik Hallåsen tel. 0793-41 29 51