Välkomna till Elimkyrkans påskvandring

På söndag vill vi fira och begrunda att Jesus Kristus är uppstånden!

Vår vandring går genom vacker natur runt sjön Trinningen. Ni parkerar på Billingehovs parkeringsplats och går till flaggstängerna mellan parkeringsplatsen och arenan.

Vid flaggstängerna finns instruktioner för att hitta rätt led. Rundan sträcker sig ca 1,6 km. Underlaget är fast och det går bra att ta sig runt med barnvagn.

Utmed leden stannar vi till vid nio platser. Vid varje plats finns tillfälle att läsa om Jesus vandring under påsken. Tydliga instruktioner för reflektion och bön finns vid de olika platserna.

För de yngre finns ett särskilt material uppsatt.
För att ta del av detta krävs att du har din mobiltelefon med dig.

Fota QR koden och få påskens budskap uppläst för dig.

Denna runda kräver full koncentration. Någon har nämligen värpt ett antal färgglada påskägg som ligger utspridda längs rundan. Vilken tur att äggen ligger alldeles utmed vandringsleden.
Låt äggen ligga kvar.
Den som värpt äggen kommer nog tillbaka för att ruva dem.

Men hur många ägg är det egentligen? Kan du räkna dem?
Skriv ditt svar till Joelle.

Påskvandringen äger rum mellan kl. 10 – 18. Om du inte har möjlighet att ta dig till området vid Trinningen går det bra att delta i vandringen där du är. Vi mejlar gärna materialet till dig. Skriv eller ring till Elimkyrkan. Se kontaktuppgifter längst ner.
Frågor? Tveka aldrig att höra av dig.