’Jesus till barnen’ erbjuder fyra digitala mötesplatser under våren

Jesus till barnen är ett nätverk av olika kristna samfund bland annat EFK, Evangeliska Frikyrkan. De brukar årligen arrangera nationella barnledarkonferensen. Så här skriver de på sin hemsida:

– Vi har gått in i detta arbete för att vi tror att uppgiften att ge Jesus till barnen ligger på Guds hjärta, och för att vi förstår att vi behöver varandra för att uppdraget ska kunna utföras.

– Vårt mål är att få uppmuntra och utrusta varandra för det som ingen av oss klarar enbart i oss själva: Att ge Jesus och Bibelns berättelser till Sveriges barn. För att utföra detta behöver vi varandra. Vi behöver stå sida vid sida för evangeliets sak!

Eftersom det i år inte går att arrangera den nationella barnledarkonferensen erbjuder ´Jesus till barnen´ digitala mötesplatser, vilket vi har samtalat om i församlingsledningen och står bakom. En fantastisk möjlighet för föräldrar, barnledare och församlingsledare/pastorer där ni får tillfälle till inspiration, diskussion och möten med andra i samma situation.

Om inget av ovan stämmer in på dig kanske du kan fundera ytterligare om något av ämnena ändå skulle vara en inspiration för dig. Kanske är du mor- eller farförälder som har barnbarn, kanske går du i tankar av att bli en barnledare eller kanske du möter barn och unga på annat sätt i din vardag.

Följande fyra tillfällen erbjuds. Hitta det som passar dig bäst eller var med på alla om du så önskar! Mötena sker på plattformen ZOOM, och du får länken då du anmäler dig. Längst ner i mailet finner du en instruktionsvideo för hur du använder ZOOM.
Välkommen med!

Klicka på bilden för att anmäla dig.

Klicka på bilden för att komma till instruktionsvideon. Videon är lånad från Kungsportskyrkan.

För mer information om ’Jesus till barnen’ klicka in dig på deras hemsida. https://barnledarkonferens.se